Vi erbjuder kurser utöver utbildningsplanen ITIL® 2011 Version för IT-personal som hanterar tjänster på alla nivåer. Vi skräddarsyr kurser och tjänster efter efter varje kunds individuella behov.
ITIL® Översiktskurs
ITIL® Översiktskursen visar deltagarna vad ITIL® kan göra för tjänstehanteringen på deltagarnas företag. Översiktskursen presenterar det viktigaste i metoden och fokuserar på huvuddelar som identifieras innan kursen (service desk, incident och problemhantering, förändrings- & releasehantering, konfigurationshantering och tjänstenivåhantering). Kursen är klassrumsbaserad.
Målgrupp
- Leverantörer av IT-tjänster, IT-direktörer och chefer, CIOs, Service Management konsulter och högre chefer som överväger att införa ITIL®s praxis för tjänstehantering i organisationen.
Mål med ITIL® Översiktskurs
Efter avslutad kurs ska deltagarna:
- Förstå de grundläggande principerna och terminologin som används inom ITIL® och hantering för IT-tjänster
- Förstå varför ITIL® är så viktigt idag
- Förklara de viktigaste fördelarna med en strategi för tjänstehantering
- Förstå varför ITIL® (och vilka delar av ITIL®) implementeras i organisationen
- Aktivt delta i implementeringsprocessen
Förkunskapskrav
Det är önskvärt men inte nödvändigt att deltagarna har viss förståelse för hantering av IT-tjänster.
Självstudiematerial
Följande kursmaterial ingår på denna kurs:
- ITIL® Overview Event Handout innehåller ITIL® Foundation Pocketboken – 2012 Edition, ITIL® Ordlista.
Kontakta oss för att få en kostnadsfri offert på våra interna kurser.
Adding Value Consulting erbjuder ITIL® E-learning erbjuds genom vårt samarbete med ITpreneurs, ackrediterad av APM-Group.