Certifierad Agile Service Manager (CASM®) - eLearning

7.500,00 SEK

  • 16 hours
eLearning

Certified Agile Service Manager (CASM®) är en kvalifikation baserad på agila operationer. Den omfattar kärnvärdena och principerna i det Agila manifestet, samt andra agila koncept och metoder såsom DevOps, Scrum, Kanban och Lean. Den inkluderar också två metoder för agil tjänstehantering: Agil processförbättring och Agil processdesign. CASM hjälper kandidater att bygga de färdigheter och kunskaper som behövs för att införliva agila metoder i tjänstedesign. Detta hjälper företag att anpassa sig och växa snabbare för att möta utmaningarna i det moderna näringslivet och blomstra på de mest konkurrenskraftiga marknaderna.

Kurstidslinje

Hero
  1. Introduktion till agil tjänstehantering

    Lektion 01

  2. Med hjälp av relaterade riktlinjer

    Lektion 02

  3. Agila tjänstehantering roller

    Lektion 03

  4. Agil processutveckling

    Lektion 04

  5. Agila tjänstehanteringsartefakter

    Lektion 05

  6. Agila tjänstehanteringshändelser

    Lektion 06

  7. Agil processförbättring

    Lektion 07

  8. Examen

    Provuppgifter

    • 40 flervalsfrågor som tentamen består av
    • Krav för godkänt resultat: 65% - 26/40
    • 60 minuters varaktighet
    • Examination

Fördelar med CASM

CASM erbjuder flera fördelar för företag, inklusive:

  • Att integrera Agile i tjänsteutveckling skapar en stil för att skapa iterativa mål. Detta skapar jobbtjänster som genererar återkoppling och intäkter för att driva vidare utveckling
  • Att fokusera på kortsiktiga mål ökar anpassningsförmågan och hjälper team att svara mer effektivt på kundåterkoppling och förändrade affärsbehov och omständigheter
  • Att stödja effektiva genomförandeprocesser och arbetsflöden, samt lärande- och tillväxtprocesser
  • CASM-metoder hjälper organisationer att skapa en miljö för kontinuerlig förbättring.

Lärandemål

I slutet av denna kurs kommer du att kunna:

Begrepp

Förstå vad Agile innebär, kärnvärden och principer i Agile-manifestet.

Agilt tänkande

Hur man översätter agilt tänkande och värderingar till tjänstehantering.

Agila metoder

Agila koncept och relaterade metoder, inklusive DevOps, ITIL, SRE, Lean och Scrum.

Scrum-processen

Hur Scrum-roller, artefakter och händelser tillämpas på processen.

Agil tjänstehantering

Två aspekter av smidig tjänstehantering: smidig processförbättring och smidig processutveckling.

Kursdetaljer

Kursens längd

16+ timmar med handledarstöd

Tillgång

180-dagars åtkomst, Anpassad för mobil och dator.

Praktiker

Quiz & övningsprov ingår i kursen

Examen

Hero

Vem bör anmäla sig till denna kurs?

CASM-certifieringen är avsedd för en bred grupp av kandidater. Detta inkluderar ägare av verksamheter och processdesigners, utvecklare som är intresserade av att göra processer mer agila, chefer som vill koppla samman flera metoder och skapa en DevOps-miljö, anställda och chefer ansvariga för att utveckla eller förbättra processer, konsulter som hjälper klienter med processförbättringar och DevOps-initiativ.

Kort sagt, CASM riktar sig till alla som ansvarar för att hantera processrelaterade krav, säkerställa processens effektivitet och effektivitet, eller maximera processvärdet.

IT-proffs

DevOps-chefer

Produktägare

Konsulter

Starta kursen nu

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!

;