Advanced Mobile Marketing (Marknadsföring) - eLearning
4.900,00 SEK
- 20 hours
I det ständigt föränderliga landskapet för digital marknadsföring har mobilmarknadsföringskampanjer, förbättra kundengagemanget och driva företagstillväxt genom mobila kanaler framstått som en kritisk kanal för att nå och engagera konsumenter. Vår kurs Advanced Mobile Marketing är noggrant utformad för att ge marknadsförare den kunskap och de färdigheter som krävs för att utmärka sig inom mobil marknadsföring. Genom en omfattande läroplan kommer deltagarna att lära sig om mobila marknadsföringsstrategier, kampanjleveransalternativ, mobilannonsering, integration av sociala medier, platsbaserade tjänster och mer. I slutet av kursen kommer eleverna att vara utrustade för att optimera mobila marknadsföring.
Nyckelfunktioner
Språk
Kursen och materialet är på engelska
Nivå
Nyvänligt
Åtkomst
1 års tillgång till självstudieplattformen för eLearning dygnet runt
8 timmar av videomaterial
med 20 timmars rekommenderad studietid & övningar
Ingen Examen
Ingen tentamen för kursen men studenten kommer att få ett intyg om genomförd utbildning

Lärandemål
När du har avslutat denna kurs kommer du att kunna åstadkomma följande:
Bemästra strategier för mobilmarknadsföring
Förstå de grundläggande principerna bakom framgångsrika mobilmarknadsföringskampanjer
Optimera för mobil SEO
Lär dig att optimera webbplatser och appar för mobila sökmotorer
Skapa effektiva mobila kampanjer
Planera och genomför kampanjer för SMS, push-notiser och mobilannonsering
Förstå mobilanalys och mätvärden
Mät engagemang, kvarhållning och konverteringsfrekvenser på mobila plattformar
Utnyttja mobilanvändarupplevelse (UX)
Designa mobilanpassade landningssidor och appgränssnitt för en bättre användarupplevelse
Mobilappmarknadsföring & monetisering
Utveckla strategier för optimering av appbutiker (ASO) och för att öka appens synlighet
Kurstidslinje

Introduktion till mobil marknadsföring
Lektion 01
Förstå mobila enheter
Lektion 02
Kärnprodukter och tjänsteutbud
Lektion 03
- Leveransalternativ för kampanj - SMS & MMS-meddelanden
- Leveransalternativ för kampanj: Mobilapplikationer
- Leveransalternativ för kampanj: Mobila webbplatser
- Appmarknadsföring
Kompletterande mobila produkter och tjänstealternativ
Lektion 04
- Leveransalternativ för kampanj: QR-koder
- Leveransalternativ för kampanj: Förstärkt verklighet
- Leveransalternativ för kampanj: Interaktiv röstrespons (IVR)
- Mobil och traditionell marknadsföring
Mobilannonsering och sökning
Lektion 05
- Mobilannonsering
- Mobil marknadsföring och sökning
- Programmatisk annonsköpning
Incitament och lojalitetsprogram
Lektion 06
- Möjligheter till mobil incitament
- Mobil lojalitetsprogram
Mobilmarknadsföring och sociala medier
Lektion 07
- Mobil och sociala medier
- Innehållsmarknadsföring för mobiler
- Facebook-annonsering för mobiler
Plats och mobil
Lektion 08
- Mobilmarknadsföring Platsbaserade Tjänster
- Fyrar, Del 1: Möjligheter och Utmaningar
- Fyrar, Del 2: Användning av fyrar
Mobilregler och förordningar
Lektion 09
- Regler och bestämmelser för mobil marknadsföring
- Mobil kampanjföljsamhet
Mobilwebbplats
Lektion 10
- Responsiv design
- Konvertering av icke-mobilanpassade webbplatser
Mobil marknadsföringsanalys
Lektion 11
Mobil mätning
Karriärer inom mobilmarknadsföring
Lektion 11
Lär dig om karriär och möjligheter inom mobilmarknadsföring

Vem bör anmäla sig till det här programmet?
Det finns inga formella förkunskapskrav för att registrera sig på denna kurs
Marknadsföringsproffs
Digitala marknadsföringschefer
Apputvecklare och marknadsförare
Innehållsskapare och sociala medier-chefer
Företagsägare och entreprenörer
Marknadskonsulter
Marknadsföringsstudenter och examinerade

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?
Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!