ITIL®4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services - eLearning (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services - eLearning (Inkluderar examination)

  • 21 hours
  • 9.500,00 SEK
ITIL 4 Specialist-utbildningen i att förvärva och hantera molntjänster är för alla som behöver leverantörsoberoende, användarcentrerad vägledning för att utveckla en praktisk förståelse för hur molnanskaffning och teknik kan integreras med och stödja en bredare affärsstrategi och funktioner. Denna certifiering utforskar konceptet ”molntjänsternas användarresa”, som anpassar viktiga ITIL-koncept som vägledande principer och tjänstevärdekedjan för att ge en helhetssyn och förståelse för hela upphandlingslivscykeln. Med hjälp av ITIL-ramverket utforskas upphandling, implementering och löpande utvärdering av molntjänster och molnteknik för att säkerställa att de ger värde.
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil - eLearning (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil - eLearning (Inkluderar examination)

  • 9.500,00 SEK
ITIL 4 Specialist: Monitor, Support och Fulfil är en serie ITIL 4 Practice Manager-moduler som hjälper individer att visa sin förståelse och implementering av principerna i de fem ITIL Management Practices för att maximera värdet på både strategisk och operativ nivå. Detta är en eLearning-kurs (studier i egen takt) som är tillgänglig när som helst med officiell examen inkluderad. Kurs och material är på engelska
IT4IT™ 3 Foundation (Nivå 1) certifiering - Klassrum (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

IT4IT™ 3 Foundation (Nivå 1) certifiering - Klassrum (Inkluderar examination)

  • 2 days
  • 19.500,00 SEK
IT4IT™ referensarkitektur, version 3, representerar en standard från The Open Group som definierar en referensarkitektur och en värdekedjebaserad driftsmodell för hantering av IT-operationer. Genom att använda sig av värdekedjeansatsen skapar IT4IT™ en funktionell modell för att implementera IT-tjänster. Detta ramverk identifierar de nyckelaktiviteter som krävs av IT för att bidra till företagets konkurrenskraft. Med IT4IT™ referensarkitektur, version 3, kommer IT-experter att finna ett värdekedjeramverk och en referensarkitektur som definierar ett integrerat förvaltningsramverk fokuserat på tjänstens livscykel. Onlinekursen IT4IT™ 3 på denna sida som levereras av Goode-Learning är ackrediterad av The Open Group. AVC marknadsför denna kurs för Good e-Learning.
ITIL®4 Strateg: Direct, Plan and Improve (DPI) - Klassrum (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Strateg: Direct, Plan and Improve (DPI) - Klassrum (Inkluderar examination)

  • 2 days
  • 19.500,00 SEK
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve ger IT-proffs de praktiska färdigheter som krävs för att skapa en ”lärande och förbättrande” IT-organisation med ett starkt och effektivt strategiskt fokus. Modulen omfattar effekterna av Agile- och Lean-arbetsmetoder och hur de kan användas till en organisations fördel. Den ger en praktisk och strategisk metod för att planera och genomföra kontinuerliga förbättringar med nödvändig smidighet. ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve som erbjuds av AVC är ackrediterad av PeopleCert, på uppdrag av AXELOS, baserat på partneravtal och uppfyller ackrediteringskraven.
ITIL®4 Specialist Drive Stakeholder Value  - Klassrum (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Specialist Drive Stakeholder Value - Klassrum (Inkluderar examination)

  • 2 days
  • 19.500,00 SEK
Under den här kursen får du lära dig grunderna i ITIL® 4 Specialist Drive Stakeholder Value. Kursen utvecklar en förståelse för de olika steg som en tjänsteleverantör måste analysera för att utveckla sin kundresa. Målet är att kunder och intressenter ska ha positiva upplevelser av relationen med sin tjänsteleverantör (Customer/User Experience). Detta kräver en förståelse för intressenternas upplevelser av olika kontakter med tjänsteleverantören. Upplevelserna skapas vid olika kontaktpunkter och kursen lär dig hur du kan identifiera och förbättra värdeupplevelsen vid dessa kontaktpunkter.
IT4IT™ 3 Foundation (Nivå 1) certifiering - eLearning (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

IT4IT™ 3 Foundation (Nivå 1) certifiering - eLearning (Inkluderar examination)

  • 15 hours
  • 7.500,00 SEK
IT4IT™ referensarkitektur, version 3, representerar en standard fastställd av The Open Group som syftar till att definiera en referensarkitektur och en värdekedjebaserad driftsmodell för att hantera IT-operationer. Genom att använda sig av värdekedjeansatsen strävar IT4IT™ efter att skapa en funktionell modell som kan implementeras av IT-sektorn. Detta ramverk identifierar de huvudsakliga aktiviteterna som IT måste genomföra för att bidra till företagets konkurrenskraft. Med IT4IT™ referensarkitektur, version 3, kommer IT-specialister att finna värdekedjeramverket och referensarkitekturen som definierar ett integrerat förvaltningsramverk som fokuserar på tjänstens livscykel. Onlinekursen IT4IT™ 3 på denna sida som levereras av Goode-Learning är ackrediterad av The Open Group. AVC marknadsför denna kurs för Good e-Learning.
ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - Klassrum (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - Klassrum (Inkluderar examination)

  • 2 days
  • 19.500,00 SEK
I denna ITIL® 4 Specialist-kurs får du lära dig hur du fokuserar på integrationen av olika värdeflöden och aktiviteter för att skapa, leverera och stödja produkter och tjänster samtidigt som du går igenom praxis, metoder och verktyg för att hantera detta. Kursen omfattar kundverksamhet, tjänsteleverantörens och leverantörens roll i hanteringen av och stödet för tjänster. Kursen beskriver också hur aktiviteterna design, konstruktion och test för utveckling av produkter och tjänster sker genom värdeflöden och med stöd av aktiviteter i värdekedjan för tjänster. Create, Deliver and Support beskriver hur organisationer kan fortsätta att leverera innovativa och tillförlitliga tjänster till sina kunder på en alltmer konkurrensutsatt marknad.
ITIL®4 Foundation - Klassrum (inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Foundation - Klassrum (inkluderar examination)

  • 2 days
  • 16.500,00 SEK
ITIL®4 Foundation-nivå kursen ger deltagarna en omfattande introduktion till grundläggande koncept inom ITIL4. Den hjälper dig att förstå principerna för ITIL4 och visar hur individens arbete och organisationens arbete kan förbättras. Vår ITIL4 eLearning-kurs ger deltagarna en god insikt i ITIL4 Foundation. Kursen är skriven av våra egna talangfulla föreläsare med omfattande erfarenhet av praktisk tillämpning av ITIL Service Management. ITIL4 är utformat för att erbjuda en smidig övergång från organisationens nuvarande arbetssätt till ett mer modernt, flexibelt och effektivt tillvägagångssätt. ITIL4 hjälper organisationer att anpassa sitt sätt att arbeta till den moderna digitala världen. Det lägger stor vikt vid att arbeta Agile och vikten av att arbeta tillsammans. ITIL 4 gör det möjligt för IT-team att fortsätta spela sin viktiga roll i den moderna affärsstrategin.
ITIL®4 Specialist High Velocity IT (HVIT) - eLearning (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Specialist High Velocity IT (HVIT) - eLearning (Inkluderar examination)

  • 20 hours
  • 9.500,00 SEK
Kursen ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT-kursen är utformad för att göra det möjligt för utövare att utforska hur digitala organisationer och digitala verksamhetsmodeller fungerar i så kallade High-Velocity-miljöer. Du kommer att bekanta dig med arbetsmetoder som agile och lean management och tekniker som automatiseringstestning, moln med mera. Den är relevant för ITIL Managing Professionals (ITIL MPs) och ITIL Strategic Leaders (ITIL SLs) som arbetar med att leverera IT med hög hastighet. Kursen är baserad på ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT certifiering från AXELOS. Kursen behandlar detaljerna i digital transformation och hjälper organisationer att utvecklas mot en konvergens mellan organisation och teknik, eller alternativt etablera en ny digital organisation.
ITIL®4 Specialist Drive Stakeholder Value - eLearning (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Specialist Drive Stakeholder Value - eLearning (Inkluderar examination)

  • 9.500,00 SEK
Under den här e-learningkursen får du lära dig grunderna i ITIL® 4 Specialist Drive Stakeholder Value. Kursen utvecklar en förståelse för de olika steg som en tjänsteleverantör måste analysera för att utveckla sin kundresa. Målet är att kunder och intressenter ska ha positiva upplevelser av relationen med sin tjänsteleverantör (Customer/User Experience). Detta kräver en förståelse för intressenternas upplevelser av olika kontakter med tjänsteleverantören. Upplevelserna skapas vid olika kontaktpunkter och kursen lär dig hur du kan identifiera och förbättra värdeupplevelsen vid dessa kontaktpunkter.
ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - eLearning (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - eLearning (Inkluderar examination)

  • 9.500,00 SEK
I denna ITIL® 4 Specialist-kurs får du lära dig hur du fokuserar på integrationen av olika värdeflöden och aktiviteter för att skapa, leverera och stödja produkter och tjänster samtidigt som du går igenom praxis, metoder och verktyg för att hantera detta. Kursen omfattar kundverksamhet, tjänsteleverantörens och leverantörens roll i hanteringen av och stödet för tjänster. Kursen beskriver också hur aktiviteterna design, konstruktion och test för utveckling av produkter och tjänster sker genom värdeflöden och med stöd av aktiviteter i värdekedjan för tjänster. Create, Deliver and Support beskriver hur organisationer kan fortsätta att leverera innovativa och tillförlitliga tjänster till sina kunder på en alltmer konkurrensutsatt marknad.
ITIL®4 Leader: Digital & IT Strategy - eLearning (Inkluderar examination)
IT Service & Architecture

ITIL®4 Leader: Digital & IT Strategy - eLearning (Inkluderar examination)

  • 11.500,00 SEK
ITIL® 4 Leader: Digital & IT Strategy (ITIL 4 DITS) modulen kommer att fokusera på anpassningen av digital affärsstrategi med IT-strategi. Modulen täcker också hur störningar från nya teknologier påverkar organisationer inom varje bransch och hur affärsledare svarar på detta. Utvecklingstakten i den digitala världen har aldrig varit så snabb, och organisationer behöver vara flexibla och anpassa sig till den ständigt föränderliga miljön om de vill fortsätta att leverera värde till sina kunder samtidigt som de förblir konkurrenskraftiga på marknaden. Den är baserad på ITIL-modulen ITIL 4 Leader, Digital and IT Strategy (DITS) och är en ITIL Intermediate-kurs som riktar sig till ledare och strateger. Den här kursen ger ett nytt perspektiv på ITIL-sviten genom att lyfta diskussionen om ITIL-koncept till en strategisk nivå för företagsledare eller de som arbetar nära den högsta ledningen.

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!