ITIL®4 Specialist High Velocity IT (HVIT) - eLearning (Inklusive examen)

9.500,00 SEK

  • 21 hours
eLearning

ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT-kursen är utformad för att möjliggöra för praktiker att utforska hur digitala organisationer och digitala driftsmodeller fungerar i så kallade High-Velocity-miljöer. Den kommer att göra dig bekant med arbetsmetoder som agil och lean management och teknologier som automatiserat testning, moln och mer. Den är relevant för ITIL Managing Professionals (ITIL MPs) och ITIL Strategic Leaders (ITIL SLs), som arbetar för att leverera IT med hög hastighet. Denna kurs är baserad på ITIL® 4 Specialist: High-Velocity IT-certifieringen. Kursen behandlar detaljerna i digital transformation och hjälper organisationer att utvecklas mot en konvergens mellan organisation och teknologi, eller alternativt etablera en ny digital organisation.

Nyckelfunktioner

Språk

The course and materials are available in English

Nivå

Mellannivå

Åtkomst

120 dagars tillgång till eLearning-plattformen när som helst (självstudier)

7 timmar total videomaterial

21 timmars rekommenderad studietid

Material

Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll för varje lektion.

Övningar

Övningar med omedelbar online-rättning och 2 officiella provsimulationer

Officiell tentamen ingår

1 tentamensvoucher giltig i 1 år. Onlineexamen kan schemaläggas när som helst

Certifikat ingår

ITIL®4 Specialist: High Velocity IT-certifikat för slutförd kurs.

Hero

Kursöversikt

I dagens samhälle driver digitaliseringen utvecklingen snabbare och snabbare. Detta ställer nya krav på IT-tjänsteleverantörerna att svara på kraven att leverera ny funktionalitet snabbare och med hög kvalitet. Borta är också de dagar då utveckling drevs i stora projekt med många styrande dokument. Nu är mycket av utvecklingen agil och snabbtänkt. Innehållet i High Velocity IT fokuserar på processer, arbetssätt och hur andra koncept och teknologier integreras i de nya moderna arbetssätten som krävs.

Kursen inkluderar användning av arbetsmetoder såsom Agile och Lean, samt tekniska metoder och tekniker såsom Cloud, Automation och Automatiska Tester. Fokus för dessa metoder och tekniker ligger på snabb leverans av produkter och tjänster för att uppnå maximalt värde.

Efter att ha slutfört utbildningen kommer deltagaren bland annat ha förvärvat kunskap om:

  • Gör rätt investeringar
  • Skapa och leverera digitala produkter och tjänster i snabb takt
  • Säkerställer att aktiviteter, produkter och tjänster uppfyller lagkrav, regulatoriska krav och att risker hanteras
  • Etiska överväganden relevanta för digital teknik

Kurstidslinje

Hero
  1. Att göra rätt digitala investeringar

    Lektion 01

    Lär dig att rikta resurser mot initiativ som skapar mest värde för organisationen. Den här modulen täcker hur ITIL-praxis såsom Portföljhantering och Relationshantering stödjer beslutsfattande, säkerställer att digitala investeringar är strategiskt anpassade, innovativa och levererar mätbara affärsresultat.

  2. Förverkliga och leverera digitala produkter och tjänster snabbt

    Lektion 02

    Utforska hur du kan påskynda leveranscykeln utan att kompromissa med kvaliteten. Du kommer att studera metoder som arkitekturhantering, Agile, DevOps, kontinuerlig integration/kontinuerlig leverans (CI/CD), hantering av distribution och validering & testning av tjänster, vilket möjliggör för team att snabbt föra digitala produkter och tjänster till marknaden.

  3. Tillhandahåller digitala produkter och tjänster med hög motståndskraft mot störningar

    Lektion 03

    Undersök hur höghastighetsorganisationer bibehåller stabilitet samtidigt som de verkar i snabb takt. Detta inkluderar metoder som Tillgänglighetshantering, Kapacitets- & Prestandahantering, Övervakning & Händelsehantering, Problemhantering och Kontinuitetshantering av IT-tjänster för att säkerställa att digitala tjänster förblir tillförlitliga, säkra och anpassningsbara under föränderliga förhållanden.

  4. Att säkerställa att tjänstekonsumenten inser värdet av de digitala produkterna och tjänsterna

    Lektion 04

    Förstå hur man skapar värde tillsammans med kunder och intressenter. Den här modulen betonar upplevelsedesign, feedbackslingor, samarbete och tjänstedominant logik för att säkerställa att digitala tjänster inte bara uppfyller utan kontinuerligt anpassar sig till konsumentbehov och levererar resultat som spelar roll.

  5. Säkerställande av överensstämmelse för aktiviteter med styrning, risk och efterlevnad (GRC) krav

    Lektion 05

    Skaffa dig färdigheterna för att integrera efterlevnad och styrning i höghastighetsarbetsmetoder. Du kommer att lära dig hur praxis som riskhantering, informationsäkerhetsstyrning och kontinuerlig förbättring skyddar organisationer genom att balansera innovationshastighet med regulatoriska krav, etiska överväganden och kontroller av affärsrisker.

Lärandemål

När du har slutfört denna kurs kommer du att kunna åstadkomma följande:

Hög hastighet

Förstå hur digitala företag presterar i höghastighetsmiljöer

Produktlivscykel

Förstå den digitala produktens livscykel i termer av ITIL:s ”driftsmodell”

Digitala produkter

Lär dig hur du uppnår maximalt värde med digitala produkter

Kundvärde

Hur man säkerställer att produkter och tjänster skapar värde för konsumenterna

Arbetsmetoder

Metoder för att arbeta i komplexa miljöer, inklusive: Design thinking; Lean & Agile-tekniker

Kontinuerlig förbättring

Metoder för kontinuerlig förbättring: ITIL:s modell för kontinuerlig förbättring; Toyota Kata; OODA-loopen

ITIL Specialist-kurs

Vem bör anmäla sig till detta program?

Denna kurs riktar sig till individer i lednings- och servicemanagementroller som har ansvar för praxis såsom kund-/användarupplevelse (CX) chefer/designers, kontochef, serviceleveranschefer, affärsanalytiker, projektledare, portföljchefer, etc., samt individer som vill förvärva ITIL Managing Professional (MP) beteckningen.

Projektledare

Leverantörschefer

Kontoansvariga

IT-tjänstchefer

Serviceleveranschefer

Starta kursen nu

Examinationsinformation

Examen och certifiering: Online!

Förkunskapskrav:

  • Har klarat ITIL 4 Foundation-examinationen
  • Deltog i en ackrediterad utbildningskurs för detta modul

Tentamen kommer att genomföras online vilket ger dig möjligheten att skriva provet hemifrån eller på kontoret. Det vi behöver är en dator med internet för tentamen och webbkamera (ProctorU). Tentamen ingår i detta paket.

Provformat

  • Varaktighet på 90 minuter (25% extra tid för kandidater som avlägger provet på ett annat språk än sitt modersmål)
  • Stängd bok
  • 40 flervalsfrågor
  • Godkänt resultat: 28/40 poäng - 70%

Licensiering

och jämlikhetspolitik

Licensiering och ackreditering
ITIL®4 Specialist-kursen är ackrediterad av Peoplecert, baserat på partneravtalet och uppfyller ackrediteringskraven.

Jämställdhetspolicy

PeopleCert: PeopleCert erbjuder en särskild hänsynspolicy för anpassningar av prov. Kandidater som behöver anpassningar bör hänvisa till PeopleCerts villkor och policyer på PeopleCert Special Considerations Policy.

Vanliga frågor

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!