ITIL®4 Specialist Drive Stakeholder Value - eLearning (Inkluderar examination)

9.500,00 SEK

eLearning

Designad för projektledare på mellan- eller seniornivå, denna ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value-kurs kommer att förbättra dina färdigheter i att hantera flera projekt och anpassa programaktiviteter till affärsmål utan att kompromissa med hastighet, kvalitet och effektivitet. Du kommer att lära dig PMI:s fem prestandadomäner för programhantering: programstrategialignering, livscykelhantering, intressentengagemang, fördelshantering och styrning. Examinationsavgiften ingår, inklusive ett simuleringstest.

Kurstidslinje

Hero
  1. Kursintroduktion

    Lektion 01

    - Kursintroduktion

  2. Förstå hur kundresor är utformade

    Lektion 02

    - Förstå konceptet med kundresan

    - Förstå metoder för att utforma och förbättra kundresor

  3. Målmarknader och intressenter

    Lektion 03

    - Förstå marknadernas egenskaper

    - Förstå marknadsföringsaktiviteter och tekniker

    - Kunna beskriva kundbehov och interna samt externa faktorer som påverkar dessa.

    - Kunna identifiera tjänsteleverantörer och förklara deras värdeerbjudanden

  4. Främja intressentrelationer

    Lektion 04

    - Förstå koncepten om ömsesidig beredskap och mognad

    - Förstå de olika typerna av leverantörs- och partnerrelationer och hur dessa hanteras.

    - Kunna utveckla kundrelationer

    - Kunna analysera kundbehov

    - Kunna använda kommunikations- och samarbetsaktiviteter och tekniker

    - Förstå hur metoden för relationshantering kan tillämpas för att möjliggöra och bidra till att vårda relationer (metoden för relationshantering).

    - Förstå hur leverantörshanteringspraxis kan tillämpas för att möjliggöra och bidra till hantering av relationer med leverantörer och partners.

  5. Hur man formar efterfrågan och definierar tjänsteutbud

    Lektion 05

    - Förstå metoder för att utforma digitala tjänsteupplevelser baserade på värderingsdriven, datadriven och användarcentrerad tjänstedesign.

    - Förstå metoder för att sälja och erhålla tjänsteerbjudanden

    - Kunna fånga, påverka och hantera efterfrågan och möjligheter

    - Kunna samla in, specificera och prioritera krav från en mångfald av intressenter.

    - Förstå hur verksamhetsanalys kan tillämpas för att möjliggöra och bidra till kravhantering och tjänstedesign.

  6. Synkronisera förväntningar och kom överens om detaljerna för tjänsterna

    Lektion 06

    - Kunna planera för samskapande av värde

    - Kunna förhandla och komma överens om tjänstens nytta, garanti och upplevelse.

    - Förstå hur praxis för tjänstenivåhantering kan tillämpas för att möjliggöra och bidra till hantering av tjänsteförväntningar.

  7. Omborda och avveckla kunder och användare

    Lektion 07

    - Förstå viktiga aktiviteter för övergång, introduktion och avslut av anställning

    - Förstå sätten att relatera till användare och främja användarrelationer

    - Förstå hur användare auktoriseras och berättigas till tjänster

    - Förstå olika tillvägagångssätt för att gemensamt höja kundens, användarens och tjänsteleverantörens förmågor.

    - Kunna förbereda planer för introduktion och avslutning av anställningar

    - Kunna utveckla användarengagemang och leveranskanaler

    - Förstå hur tjänstekataloghanteringspraxis kan tillämpas för att möjliggöra och bidra till att erbjuda användartjänster.

    - Förstå hur servicediskpraxis kan tillämpas för att möjliggöra och bidra till användarengagemang.

  8. Agera tillsammans för att säkerställa kontinuerligt värdeskapande (tjänstekonsumtion/tillhandahållande)

    Lektion 08

    - Veta hur man främjar en serviceinriktad inställning

    - Förstå hur användare kan begära tjänster

    - Kunna använda olika metoder för att tillhandahålla användartjänster

    - Kunna gripa och hantera kundernas och användarnas ögonblick av sanning.

    - Förstå metoder för att prioritera användarförfrågningar

    - Förstå metoder för att uppmuntra och hantera kund- och användarfeedback.

    - Förstå hur praxis för hantering av serviceförfrågningar kan tillämpas för att möjliggöra och bidra till användningen av tjänster.

  9. Förverkliga och validera tjänstens värde

    Lektion 09

    - Förstå metoder för att mäta tjänsteanvändning samt kund- och användarupplevelse och tillfredsställelse.

    - Förstå metoder för att spåra och övervaka tjänstens värde

    - Förstå olika typer av rapportering av tjänsteutfall och prestanda.

    - Förstå laddningsmekanismer

    - Kunna bedöma förverkligandet av tjänstevärde

    - Kunskap i hur man förbereder sig för att utvärdera och förbättra kundresan

    - Förstå hur portföljhanteringspraxis kan tillämpas för att möjliggöra och bidra till realisering av tjänstevärde.

  10. Examinationssimulering

    Examen

    Examinationsavgiften inkluderar en simulerad examen

Lärandemål

När du har slutfört denna ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value-kurs kommer du att kunna åstadkomma följande:

Kundupplevelse

Förstå hur kundupplevelser är utformade och hur de kan förbättras

Marknadsanalys

Analysera marknader och kundbehov samt vårda intressentrelationer

Planering

Förstå hur man skapar en plan för introduktion och avveckling av kunder och företagets användare

Omvandla efterfrågan

Förstå hur man formar och omvandlar efterfrågan till värde genom IT-tjänster

Vad ingår?

Tillgång

120 dagars tillgång till plattformen 24/7

Material

Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll (bilder, förklaringar) för varje lektion

2 simuleringar av den officiella examen

övningar

med omedelbar korrigering online

Kupong för examen

Giltighetstid: 12 månader

Den officiella online-examen ingår!

Hero

Vem bör anmäla sig till denna kurs?

ITIL 4 Strategist: Drive Stakeholder Value-certifieringen är utformad för yrkesverksamma som fortsätter sin resa inom IT-tjänstehantering, ITSM-utövare som ansvarar för att hantera och integrera intressenter och fokusera på kundresan och upplevelsen, samt yrkesverksamma som ansvarar för att vårda relationer med partners och leverantörer.

Förkunskapskrav:

För att vara berättigad till denna ITIL 4 Specialist: Driving Stakeholder Value certifieringsutbildning, bör sökande ha:

  • Godkänd på ITIL 4 Foundation-examen
  • Deltog i en ackrediterad utbildningskurs för detta modul

ITSM-chefer

ITSM-utövare som hanterar IT-baserade produkter och tjänster

IT-tjänstehanteringsprofessionella

Starta kursen nu

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!

;