Managing Benefits™ Foundation & Practitioner - Klassrum (Inkluderar examination)

28.500,00 SEK

  • 4 days
Klassrum
Live Virtuellt Klassrum
På plats / Inom företaget
Välj din startdatum

Managing Benefits™ erbjuder chefer och utövare från olika discipliner inom olika organisationer allmänt tillämpliga riktlinjer. Dessa riktlinjer omfattar principer, metoder och tekniker för fördelshantering, vilka möjliggör för organisationer att optimera avkastningen från sina investeringar i förändring.

Kursens tidsplan grund

Hero
  1. Översikt, Vad är förmånshantering

    Lektion 01

    Definierar den terminologi som används, vad som menas med fördelar och hantering av fördelar; granskar resultatet av förändringsinitiativ när det gäller realisering av fördelar; kognitiva bias som påverkar hanteringen av fördelar; och målen med hantering av fördelar.

  2. Principer för fördelshantering

    Lektion 02

    Diskutera de sju möjliggörande faktorerna eller principerna som utgör den solida grunden för effektiv hantering av fördelar. De är:

    Anpassa förmåner till strategin

    Börja med slutet i åtanke

    Använd framgångsrika leveransmetoder

    Integrera förmåner med prestationshantering

    Hantera förmåner ur ett portföljperspektiv

    Tillämpa effektiv styrning

    Utveckla en värdebaserad kultur

  3. Fördelarna med förvaltningscykeln

    Lektion 03

    Introducerar fördelshanteringens cykel, den organisatoriska kontexten den verkar inom, och de ingående praktikerna som tas upp i de följande fem modulerna. Denna modul tar även upp hinder för, och nyckelframgångsegenskaper hos, praktiska tillvägagångssätt för fördelshantering. Den ger också en översikt över ledande roller, ansvarsområden och dokumentation inom fördelshantering.

  4. Fördelshantering Praktik 1 - Identifiera och Kvantifiera

    Lektion 04

    Syftet med denna första övning är att lägga grunden för en informerad analys av alternativ, investeringsbedömning och prioritering av portföljer. Vi kommer att diskutera olika metoder för att identifiera fördelar, inklusive workshops för upptäckt av fördelar, kartläggning och kundinsikt samt prognostisering av fördelar. Likaså de problem som vanligtvis uppstår och lämpliga lösningar.

  5. Fördelshantering Praktik 2 - Värdera och Uppskatta

    Lektion 05

    När de har identifierats och kvantifierats undersöker vi varför organisationer värderar fördelar i monetära termer; olika metoder för att värdera icke-finansiella fördelar i finansiella termer; de främsta metoderna för utvärdering av initiativ kostnads-nyttoanalys, realoptioner, kostnadseffektivitet och flerkriterieanalys; samt rollen för tekniker för värdehantering.

  6. Fördelshantering Praktik 3 - Planering

    Lektion 06

    Planering omfattar metoder för att validera fördelar; prioritera fördelar; hantera fasen före övergången; välja mått för fördelar; risk- och möjlighetshantering för fördelar; planera effektivt intressentengagemang; samt en översikt av den primära dokumentationen för fördelshantering på initiativnivå som används vid planering för att realisera fördelar, och vem som förbereder och underhåller dem.

  7. Fördelshantering Praxis 4 - Förverkliga

    Lektion 07

    Fördelar inträffar sällan; det krävs hantering av övergångar; uppföljning och rapportering, inklusive undersökningar; samt metoder för effektivt intressentengagemang för att vinna hjärtan och sinnen och åstadkomma det beteendeförändring som fördelarnas förverkligande ofta är beroende av.

  8. Fördelshantering Praktik 5 - Granskning

    Lektion 08

    Den sista övningen behandlar vikten av utvärdering som grund för lärande och kontinuerlig förbättring före, under och efter initiativet.

  9. Portföljbaserad tillämpning av förmånshantering

    Lektion 09

    Förklarar varför portföljbaserad nyttohantering är så viktig och dess huvudelement.

  10. Genomförande och upprätthållande av framsteg

    Lektion 10

    Framgångsrik fördelshantering är inbäddad i organisationens kultur. I det här modulen tittar vi på hur man börjar implementera fördelshantering och upprätthåller framsteg, inklusive att mäta påverkan och mognad.

Kursplan för utövare

Hero
  1. Översikt över utövarprov

    Lektion 01

    Förklarar formatet och det förväntade innehållet i provet. Genom att arbeta i grupp, presenterar och diskuterar vi typiska frågor i varje möjlig stil.

  2. Principer för fördelshantering

    Lektion 02

    Diskutera tillämpningen av de sju möjliggörande faktorerna eller principerna som utgör den solida grunden för effektiv nyttohantering. De är:

    Anpassa förmåner till strategin

    Börja med slutet i åtanke

    Använd framgångsrika leveransmetoder

    Integrera förmåner med prestationshantering

    Hantera förmåner ur ett portföljperspektiv

    Tillämpa effektiv styrning

    Utveckla en värdebaserad kultur

  3. Fördelshantering Praktik 1 - Identifiera och Kvantifiera

    Lektion 03

    Syftet med denna första övning är att lägga grunden för en informerad analys av alternativ, investeringsbedömning och prioritering av portföljer. Vi kommer att diskutera olika metoder för att identifiera fördelar, inklusive workshops för upptäckt av fördelar, kartläggning och kundinsikt samt prognostisering av fördelar. Likaså de problem som vanligtvis uppstår och lämpliga lösningar.

  4. Fördelshantering Praxis 2 - Värdera och Uppskatta

    Lektion 04

    När de har identifierats och kvantifierats undersöker vi varför organisationer värderar fördelar i monetära termer; olika metoder för att värdera icke-finansiella fördelar i finansiella termer; de främsta metoderna för utvärdering av initiativ kostnads-nytta, realoptioner, kostnadseffektivitet och flerkriterieanalys; samt rollen för tekniker för värdehantering.

    Här ska vi göra praktiska övningar för att kontrollera vår förståelse av tillämpningen av olika metoder.

  5. Fördelshantering Praxis 3 - Planering

    Lektion 05

    Vi kommer att diskutera de olika rollerna, ansvarsområdena och dokumentationen som krävs i en sund förmånshantering.

  6. Fördelshantering Praxis 4 - Förverkliga

    Lektion 06

    Fördelar inträffar sällan; det krävs hantering av övergångar; uppföljning och rapportering, inklusive undersökningar; samt metoder för effektivt intressentengagemang för att vinna hjärtan och sinnen och åstadkomma det beteendeförändring som fördelarnas förverkligande ofta är beroende av.

  7. Fördelshantering Praxis 5 - Granskning

    Lektion 07

    Den sista övningen behandlar vikten av utvärdering som grund för lärande och kontinuerlig förbättring före, under och efter initiativet.

  8. Portföljbaserad tillämpning av förmånshantering

    Lektion 09

    Adresserar varför portföljbaserad nyttohantering är så viktig och dess huvudelement. Portföljen är en permanent funktion inom organisationer och hanterar fördelar före och efter förändringsinitiativ samt deras individuella och kollektiva prestation.

  9. Genomförande och upprätthållande av framsteg

    Lektion 09

    Planering omfattar metoder för att validera fördelar; prioritera fördelar; hantera fasen före övergången; välja mätmetoder för fördelar; risk- och möjlighetshantering för fördelar; planera effektivt intressentengagemang; samt en översikt av den primära dokumentationen för fördelshantering på initiativnivå som används vid planering för att realisera fördelar, och vem som förbereder och underhåller dem. Vi kommer att diskutera de olika rollerna, ansvarsområdena och dokumentationen som krävs för en sund miljö för fördelshantering.

Lärandemål på grundnivå

Denna grundkurs syftar till att göra det möjligt för deltagarna att förstå fördelarna med ledningsprinciper, metoder, tekniker, roller, ansvarsområden och dokument. Specifikt att känna till och förstå följande:

Definitioner, omfattning och mål för förmånshantering, hinder för dess effektiva praktik och de viktigaste framgångsfaktorerna

Principer som framgångsrika tillvägagångssätt för fördelshantering bygger på

Fem metoder inom fördelshanteringens cykel och relevanta tekniker tillämpliga för varje metod

Nyckelelement i portföljbaserad nyttohantering

Omfattningen av nyckelroller och ansvarsområden för fördelshantering samt de typiska innehållen i den primära dokumentationen för fördelshantering

De olika tillvägagångssätten för genomförande och faktorerna att beakta för att upprätthålla framstegen

Lärandemål på praktikernivå

Denna Practitioner-nivå kurs syftar till att göra det möjligt för deltagarna att tillämpa och förstå hur man skräddarsyr Managing Benefits effektivt. Specifikt bör kandidaterna kunna visa sin förmåga att:

Planera genomförandet av förmånshantering, välj lämpliga strategier för att upprätthålla och mäta framsteg

Välj och anpassa principer, metoder och tekniker för att passa olika organisatoriska sammanhang

Tillämpa aktiviteter som bör utföras under varje del av förmånshanteringens cykel tillsammans med ansvarsområden och ansvar för varje definierad roll

Utvärdera exempel på informationshantering för fördelar (dokument)

Analysera de lösningar som antagits för ett givet scenario

Kursdetaljer

Det du behöver veta

Kursförberedande läsning och förberedelser:

Grunddelen kommer att pågå under 3 dagar och praktikerdelen under 2 dagar. Deltagarna kommer att tillhandahållas förberedande läsning, inklusive en kopia av den officiella handboken för Managing Benefits, ungefär två veckor innan kursstarten.

Ytterligare arbete kommer att krävas under kvällarna för konsolideringsläsning och en provexamination. Detta kvällsarbete är en integrerad del av kursen, och deltagarna bör förvänta sig att spendera 2 timmar varje kväll på dessa aktiviteter.

Ackrediteringar och examination:

Alla delegater kommer att få tillåtelse att sitta för Managing Benefits Foundation-examinationen på sena eftermiddagen den tredje dagen av kursen. Managing Benefits Foundation-examen består av följande:

- 50 flervalsfrågor

- 40 minuter

- Stängd bok

- Kandidater kräver minst 25 rätta svar (50 %) för att bli godkända på provet.

Vem bör anmäla sig till denna kurs?

Målgruppen inkluderar alla som har en roll i att säkerställa optimal användning av resurser genom att maximera de fördelar som uppnås från förändringsinitiativ. Denna tvärvetenskapliga grupp inkluderar:

Förändringsledare (t.ex. högsta ansvariga ägare och förändringsdirektörer)

Förändringsinitiativtagare (t.ex. strategiska planerare och policyansvariga)

Byt ut värderare och utvärderare (t.ex. affärsfallsutvecklare och projektvärderare).

Förändringsimplementerare/-möjliggörare (t.ex. portfölj-, program- & projektledare)

Ändra stödpersonal (t.ex. personal för portfölj, program & projekt kontor)

Affärsfallsförfattare och projektutvärderare

Starta kursen nu

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!

;