CompTIA A+ Core 2 (För teknisk IT-support) - eLearning (Inkluderar examination)

4.900,00 SEK

eLearning

CompTIA A+ är branschstandarden för att starta IT-karriärer i dagens digitala värld. Denna certifiering intygar att kandidaterna är beprövade problemlösare för att stödja nuvarande grundläggande teknologier såsom säkerhet, nätverk, virtualisering, etc. CompTIA A+ är den enda erkända branschcertifieringen som använder färdighetstester för att visa att yrkesverksamma kan tänka snabbt för att utföra kritiska IT-supportroller. Arbetsgivare över hela världen litar på honom när det gäller att identifiera kontakter för endpoint management och teknisk support. CompTIA A+ används mer än någon annan IT-kompetens inom teknisk support. Versionerna av denna certifiering är CompTIA A+220-1102 (Core 2).

Om CompTIA A+

Varför CompTIA A+?

  • CompTIA A+ ger en helhetssyn på grunderna i IT-drift och support. Enligt US Bureau of Labor Statistics har CompTIA-certifierade medarbetare med mindre än ett års arbetslivserfarenhet mer kunskap än icke-certifierade medarbetare med tre års arbetslivserfarenhet.
  • CompTIA A+-certifiering krävs i allt högre grad för olika befattningar.
  • CompTIA:s prestandakvalifikationer värderas högt av medarbetarna eftersom de validerar färdigheter och kunskaper
  • CompTIA A+ kärnfamilj har nyligen utökats för att hantera växande områden inom IT-support, t.ex: Säkerhet, operativa procedurer, nätverk och anslutning.

Vad är CompTIA A+ användbart för?

  • Ökad användning av SaaS-applikationer för distansarbete
  • Lära dig mer om felsökning och fjärrdiagnos och korrigering av vanliga programvaru-, maskinvaru- eller anslutningsproblem
  • Skifta kärnteknik från molnvirtualisering och IoT-enhetssäkerhet till datahantering och skriptning
  • Flera operativsystem som ingenjörer nu ofta stöter på, inklusive kritiska system, deras användningsområden och hur man kör dem på rätt sätt
  • Som en följd av de förändrade arbetsrollerna skickas många uppgifter till specialiserade leverantörer, eftersom certifierarna måste bedöma om något bäst åtgärdas på plats eller om de kan spara tid och pengar genom att tillhandahålla kunskap direkt till leverantören.

Kurstidslinje

Hero
  1. Hårdvara

    Lektion 01

    Identifiera, använda och koppla samman hårdvarukomponenter och enheter, inklusive den breda kunskapen om olika enheter som nu behövs för att stödja personal på distans

  2. Operativsystem

    Lektion 02

    Installation och support för Windows OS inklusive kommandoraden & klientstöd. Systemkonfigurationsavbildning och felsökning för Mac OS, Chrome OS, Android och Linux OS.

  3. Felsökning av programvara

    Lektion 03

    Felsök problem med PC och mobila enheter, inklusive vanliga operativsystem, skadlig programvara och säkerhetsproblem.

  4. Nätverkande

    Lektion 05

    Förklaring av typer av nätverk och anslutningar, inklusive TCP/IP, WIFI och SOHO.

  5. Felsökning

    Lektion 05

    Felsök verkliga enheter och nätverk snabbt och effektivt

  6. Säkerhet

    Lektion 06

    Identifiera och skydda mot säkerhetssårbarheter i enheter och deras nätverksanslutningar

  7. Mobila enheter

    Lektion 07

    Installera och konfigurera bärbara datorer och andra mobila enheter samt stödprogram för att säkerställa anslutning för slutanvändare

  8. Virtualisering och molnbaserad databehandling

    Lektion 08

    Jämför och kontrastera koncept för molnberäkning och konfigurera klientbaserad virtualisering

  9. Operativa procedurer

    Lektion 09

    Att följa bästa praxis för säkerhet, miljöpåverkan, kommunikation och professionalism

Lärandemål

Kandidaterna kommer att lära sig om följande ämnen:

IT-infrastruktur

Praktiker för stöd av IT-infrastruktur, såsom avancerad felsökning för enhetsanslutning, hantering av slutpunkter och grundläggande nätverksteknik

Identifiera

Hur man identifierar, använder, ansluter, konfigurerar och ger support för hårdvara för mobiler, datorer och IoT, inklusive kontakter, periferienheter och komponenter. Upptäck och åtgärda sårbarheter i säkerheten för nätverksanslutningar och enheter.

Säkerhetsfunktioner

Hur man utför grundläggande säkerhetsfunktioner, såsom att hantera integritetsfrågor, upptäcka och ta bort skadlig programvara, förstärka enheter och optimera fysisk säkerhet

Installation

installation, support och konfiguration av Windows OS, samt förståelse för andra operativsystem såsom Linux, Mac, iOS och Android. Installera och konfigurera mobila enheter såsom bärbara datorer och mobiltelefoner

Felsök

Felsök och åtgärda grundläggande tjänste- och supportproblem. Felsök programvara på datorer och mobila enheter för funktioner som applikationssäkerhet. Felsökning av enhets- och nätverksproblem

Bästa praxis

Bästa metoder för dokumentation, IT-scriptning och förändringshantering. Följ och tillämpa bästa metoder för miljöskydd, säkerhet, professionalitet och kommunikation

Nätverk och anslutningar

Olika typer av nätverk och anslutningar, inklusive WIFI, TCP/IP och små kontor/hemmakontor (SOHO)

Molntjänster

Jämför, kontrastera och använd molnbaserad databehandling och visualisering på klientsidan

Lagring av data

Bästa metoder för datalagring, återställning och hantering

SaaS

Hantering av klient- och molnbaserad SaaS-programvara

Nyckelfunktioner

Språk

Engelska

Tillgång

12 månaders tillgång till plattformen i CompTIA CertMaster Learn (självstudiekurs online)

Material

10 videolektioner med prestationsbaserade frågor

Övning

90 övningsfrågor med flashkort säkerställer att du känner till terminologin och akronymerna som behövs för provet

Simulering av examen

90-frågors slutbedömning simulerar testupplevelsen

Virtuella labb

CompTIA A+ Core 2 Virtuella Labb ingår

Officiell examen inkluderad (core 2)

Testleverantör: Person Vue (testcenter eller onlinetestning)

Hero

Vem bör anmäla sig till denna kurs?

Supportspecialister för skrivbord

Fälttekniker

Helpdesktekniker

Nätverkstekniker

Systemstödtekniker

Junior systemadministratörer

Starta kursen nu

Detaljer om examen online

CompTIA A+ 220-1102 (Core 2)

Förkunskaper

För att få tillgång till CompTIA A+ kursen och Core 1 och Core 2 proven rekommenderas det att kandidaterna har:

Från 9 till 12 månaders praktisk erfarenhet som supporttekniker på helpdesk, tekniker för skrivbordsstöd eller som fälttekniker.

Provuppgifter

  • Flervalsfrågor, prestandabaserade frågor (PBQs): Prestandabaserade frågor är examinationselement som är utformade för att testa en kandidats förmåga att lösa problem i en verklig miljö och levereras som simuleringar eller inom virtuella miljöer) och dra och släpp
  • Maximalt 90 frågor per tentamen
  • Godkänt resultat: 220-1102: 700 (på en skala av 900)
  • Provleverantör: Pearson Vue (provcenter eller onlineprov).

Behöver du en företagslösning eller integration av LMS?

Hittade du inte kursen eller programmet som skulle passa för ditt företag? Behöver du LMS-integration? Skriv till oss! Vi löser det!

;